درب اتوماتیک کرکره ای

صفحه پلیت

صفحه پلیت

صفحه پلیت

 

صفحه پلیت وظیفه راه اندازی سیستم و دستگاه را برعهده دارد. در کرکره نیز وظیفه نگهدارنده لوله های شفت، اندکپ، بلبرینگ و… را انجام می دهد. همچنین این قطعه در کرکره، به صورت جفت بوده و در دو سمت کرکره برقی نصب می شود. به همین دلیل برای اینکه صفحه پلیت توانایی تحمل وزن کرکره برقی را داشته باشد، ضخامت زیادی دارد.

پس اگر صفحه پلیت از ضخامت کافی برخوردار نباشد، به سرعت فرسوده می شود. در نتیجه تغییر شکل داده و سبب تغییر حالت رل کرکره برقی می شود.علاوه بر این، جنس این قطعه از فولاد ساختمانی می باشد و نحوه تولیدش به صورت جفتی است. طراحی صفحه پلیت برای موتورهای گوناگون نیز مختلف بوده ولی نوع طراحی شده برای موتور ساید کرکره برقی، بزرگتر از موتور توبلار کرکره برقی است

معرفی صفحه پلیت در کرکره برقی

پلیت ها، صفحاتی هستند که بر روی پروفیل درب، به صورت عمودی جوش داده می شوند. این کار برای این است که بتوان شفت را بر روی آنها سوار نمود. برای این که کرکره برقی را نصب نماییم نیاز به دو صفحه پلیت داریم. صفحه پلیت هایی که در بازار وجود دارند معمولا هم اندازه بوده و در صورتی که نیاز به سایز بزرگتری برای دهانه هایع عریض تر می باشد باید صفحه پلیت با سایز دلخواه را سفارش داد

استقامت صفحه پلیت ها بسیار بالا می باشد چرا که نیاز است تا این پلیت ها وزن کرکره برقی را تحمل نمایند. برای نصب پلیت ها نیاز است تا آنها را به پایه موتور متصل نمود.

قطعات تشکیل دهنده صفحه پلیت

به طور کلی کرکره برقی از اجزای مختلفی مانند شفت، تیغه، موتور، رسیور و… ساخته شده است که هر یک وظیفه ای را بر عهده دارند. صفحه پلیت نیز از دیگر قطعات کرکره برقی محسوب می شود. این قطعه پس ار نصب کرکره، در بخش بالایی آن نصب می شود. صفحه پلیت خود نیز از اجزای گوناگونی، ساخته شده است و به دلیل اینکه، صفحه پلیت به کار رفته در موتور توبلار با صفحه پلیت به کار رفته در موتور ساید، متفاوت می باشد، در ذیل به شرح هر یک می پردازیم:

  • قطعات تشکیل دهنده صفحه پلیت موتور توبلار کرکره برقی:

    یکی از مواد اصلی که در صفحه پلیت موتور توبلار استفاده می شود، گالوانیزه است که از ضخامت ۴ میلی متری برخوردار می باشد. علاوه بر این، دارای ابعاد ۲۰ در ۲۰، ۲۵ در ۲۵ و ۳۰ در ۳۰ است. همچنین روکش روی ورق های گالوانیزه، سبب افزایش مقاومت آنها شده است. بنابراین به دلیل خاصیت مقاومت در برابر شرایط محیطی، فاقد زنگ زدگی، فرسایش و پوسیدگی هستند. نکته مهم دیگر این است که بر روی صفحه پلیت، شیاری برای ریگلاژ موتور و لوله درام ایجاد می شود.

  • قطعات تشکیل دهنده صفحه پلیت موتور ساید کرکره برقی:

    از اجزای این صفحه پلیت میتوان به میله ترانس، دو عدد پولکی گرد و پایه بلبرینگ و زنجیر صفحه اشاره نمود‌. در صورت عدم وجود اجزای اصلی در صفحه پلیت، کرکره برقی و موتور آن عملکرد صحیحی از خود نشان نخواهند داد.

خصوصیات صفحه پلیت کرکره برقی

  • یکی از ویژگی های صفحه پلیت کرکره برقی، نگه داشتن موتور و اندکپ است. پس این دو قطعه به صفحه تکیه داده و در صورت نبود صفحه پلیت در کرکره برقی، عملکرد موتور با مشکل مواجه خواهد شد.
  • مدل های مختلفی دارد. صفحه پلیت در دو مدل ساده و شیاردار تولید می شود که رایج ترین نوع آن، شیار دار است. زیرا شیارهای موجود در سطح آن، سبب تنظیم پایه ها می شود.
  • در صورتیکه صفحه پلیت وزن و ضخامت بیشتری داشته باشد، از امنیت بیشتری برخوردار خواهد بود. در نتیجه سبب افزایش امنیت موتور می شود.
  • صفحه پلیت های لبه دار بایستی در بخش داخلی موتور نصب شوند و امکان نصب آنها در خارج از موتور، وجود ندارد.
  • این قطعه وظایفی مانند نگه داشتن موتور، تحمل وزن آن، نگه داشتن اندکپ و بلبرینگ کرکره برقی را بر عهده دارد.
  • به دلیل اینکه در ساخت کرکره برقی از موتورهای مختلفی استفاده می شود، صفحه پلیت به کار رفته برای هر یک از آنها نیز بایستی متفاوت باشد. زیرا استفاده از آن برای تمامی موتورها امکانپذیر نیست.

آدرس نمایندگی عمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *