درب اتوماتیک کرکره ای

کرکره برقی

کرکره برقی

کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی یا درب کرکره ای ابزاری بسیار ساده است که نقش مهمی در زندگی امروز ما ایفا می‌کند. اگر در گذشته کرکره فقط برای حفاظت استفاده می‌شده، ترکیب امروز آن با تکنولوژی، راحتی و زیبایی را هم به ارمغان آورده است.

خرید آنلاین لوازم کرکره برقی                        تماس با کارشناس مربوطه

این محصول در واقع شکل مدرن کرکره‌های دستی است که به یک موتور برقی مجهز بوده و با استفاده از انرژی الکتریکی حرکت می‌کند.

از این وسیله برای تامین امنیت و همچنین مدرن‌تر نشان دادن فضا در پروژه‌های صنعتی بسیاری استفاده شده و در منازل نیز کاربرد دارد.

انواع کرکره برقی

این محصول را از جهات گوناگون می‌توان دسته‌بندی کرد.

ر واقع کرکره برقی از نظر تیغه، موتور و کاربری انواع متفاوتی دارد که در ادامه، هر کدام را معرفی خواهیم نمود.

انواع کرکره برقی از نظر تیغه

کرکره برقی

تیغه کرکره  همان ورقه‌های غالبا فلزی است که به صورت نوارمانند در کنار هم قرار دارند. این ورقه‌ها باید باریک باشند تا به راحتی روی هم پیچیده شده و فضای زیادی را اشغال نکنند. کرکره اتوماتیک از نظر نوع و جنس تیغه، 3 نوع دارد که عبارتند از تیغه آلومینومی، تیغه گالوانیزه و تیغه پلی کربنات.

تیغه گالوانیزه یا فولادی، از ورق گالوانیزه یا همان ورقه‌های نازک فولادی تهیه می‌شود. به همین دلیل بسیار محکم است و مقاومت بالایی دارد. اما در عین حال بسیار سنگین بوده و سروصدای زیادی تولید می‌کند. قیمت کرکره برقی فولادی نسبت به سایر انواع آن، ارزان‌تر است.

تیغه‌های آلومینیومی نوع دیگری از تیغه کرکره برقی هستند. همانطور که می‌دانید، آلومینیوم فلزی بسیار سبک و کم‌صدا است. به همین دلیل از کرکره آلومینومی اغلب برای ساخت در پارکینگ یا پنجره خانه‌ها استفاده می‌شود. خرید کرکره برقی آلومینیومی بسیار بیشتر از سایر انواع آن است.

سومین نوع کرکره اتوماتیک از نظر تیغه، کرکره‌های پلی کربنات هستند. Polycarbonate یک نوع پلیمر شیمیایی است که در قالب‌سازی و انواع صنایع کاربرد دارد. کرکره‌های پلی‌کربنات بسیار زیبا هستند و در عین حال مقاومت بالایی دارند. طبیعتا قیمت کرکره برقی پلی کربنات نسبت به سایر انواع آن، گران‌تر خواهد بود.

انواع کرکره از نظر موتور

کرکره برقی

موتور کرکره اتوماتیک نیز انواع مختلفی دارد. این دستگاه‌ها هر کدام قدرت و ویژگی‌های متفاوتی داشته و سه مدل توبولار، ساید . سانترال را در بر می‌گیرند.

موتور توبولار، همانطور که از نام آن پیدا است، بسیار سریع بوده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کرکره را باز و بسته می‌کند.

به همین دلیل اغلب برای درب‌های کوچک مانند درب فروشگاه‌های کم تردد مناسب است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیشترین تعداد خرید کرکره برقی از نظر موتور، کرکره‌های توبولار هستند.

موتور ساید نوع دیگری از انواع موتور کرکره برقی محسوب می‌شود.

این موتور نسبت به سایر انواع آن، قدرتمندتر بوده و به همین دلیل، به زمان بیشتری برای باز و بسته شدن نیاز دارد.

کرکره های ساید با اینکه کاربردهای بسیاری دارند، اما برای فضاهای بزرگ مانند فروشگاه‌های زنجیره‎ای با تردد بالا مناسب هستند. همچنین بسیار بزرگ بوده و به فضای زیادی برای نصب نیاز دارند.

نوع سوم موتور کرکره‌های برقی، موتور سانترال نام دارد. این موتور به دلیل اینکه در مرکز شفت کرکره قرار می‌گیرد، به موتور سنترال (یا مرکزی) مشهور است. موتورهای سانترال حرکتی سریع و روان دارند و بیشتر برای تبدیل کرکره‌های قدیمی به کرکره اتوماتیک استفاده می‌شوند.

انواع کرکره  از نظر کاربرد

کرکره اتوماتیک را می‌توان در صنعت، مصارف خانگی و بسیاری از موارد دیگر به کار برد. پیش از اطلاع از قیمت و خرید کرکره برقی باید مورد مصرف و محل استفاده از آن را مشخص نمایید.

مطمنا هنگام افتتاح یا در زمان تعطیلی فروشگاه‌ها، کرکره‌های برقی را دیده‌اید که خیلی سریع و به آسانی باز و بسته می‌شوند.

در طراحی کرکره اتوماتیک فروشگاهی، اگرچه زیبایی نیز اهمیت دارد، اما تعیین امنیت مکان مورد ضروری‌تری است. به همین دلیل برای ساخت این نوع کرکره معمولا از تیغه‌ای سنگین و مقاوم مانند تیغه گالوانیزه استفاده می‌شود.

همچنین موتور آن باید به گونه‌ای باشد که بتواند داخل فروشگاه قرار گیرد تا از معرض سرقت در امان بماند. اما قدرت موتور بستگی به ابعاد درب و میزان تردد فروشگاه دارد.

اگر برای خرید کرکره برقی فروشگاهی با محدودیت بودجه روبه‌رو نیستید، پیشنهاد می‌کنیم تیغه پلی‌کربنات را خریداری نمایید که هم استحکام بالایی دارد و هم شفاف است و ویترین مغازه حتی در زمان تعطیلی فروشگاه نیز دیده می‌شود.

نوع دیگری از کرکره اتوماتیک به عنوان درب پارکینگ کاربرد دارد. تعیین موتور مناسب برای کرکره‌های پارکینگی به تعداد ساکنین ساختمان بستگی دارد.

بعنوان مثال برای ساختمان‌هایی با بیش از 4 طبقه، بهتر است از موتور ساید استفاده شود که قدرت بیشتر و در برابر تردد زیاد، مقاوم‌تر است. اما تیغه آن باید کم‌ترین صدا را تولید کند تا موجب آزار ساکنین نشود. تیغه قوس‌دار آلومینیومی صدای بسیار کمی تولید می‌کند. همچنین استفاده از تیغه‌های غضروف‌دار نیز پیشنهاد می‌شود.

در این تیغه‌ها یک لایه پلاستیکی بین هر دو لایه فلز قرار دارد و باعث می‌شود اصطکاک به حداقل رسیده و هیچ صدایی از کرکره خارج نگردد.

سومین کاربرد این محصول در ساخت حفاظ پنجره‌ها است؛ به ویژه پنجره طبقات همکف که به سطح کوچه و خیابان نزدیکتر هستند. پنجره‌های کرکره اتوماتیک علاوه بر جلوگیری از سرقت، دمای داخل را حفظ کرده و تا 45% از اتلاف گرما جلوگیری می‌کنند.

همچنین می‌توانند مانند یک پنجره دوجداره عمل کرده و صدای بیرون را کاهش دهند. قطعا برایتان جالب است اگر بدانید نوع خاصی از کرکره برقی برای پنجره وجود دارد که در فواصل زمانی مشخص، تیغه‌های خود را باز و بسته می‌کند.

این ویژگی می‌تواند برای زمانی که در سفر هستید، مفید باشد و میزان سرقت را به حداقل برساند.

قیمت کرکره برقی

قیمت این محصول به عوامل متعددی بستگی دارد.

برای مثال قیمت تیغه بر اساس متر مربع تعیین می‌شود و این ابعاد نیز به عرض و ارتفاع کرکره اتوماتیک وابسته است.

همچنین جنس تیغه، نوع موتور و طول شفت بر قیمت نهایی آن تاثیرگذار است. وجود امکانات اضافی مانند چشم الکترونیک و فلاشر نیز قیمت کرکره برقی را افزایش خواهند داد. برای خرید کرکره برقی و اطلاع از قیمت آن می‌توانید همه‌روزه تا ساعت 9 شب با شماره 02155508710 تماس بگیرید.

بازدید از محصولات کرکره برقی

گوگل

[uap-landing-commission slug=’custom_1′]

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *