درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای

درب شیشه ای برقی

برای استفاده بهتر از فضا و همچنین کاهش اتلاف انرژی، می‌توان از درب شیشه ای اتوماتیک استفاده کرد. این درب‌ها بر اساس محل استفاده و بودجه کارفرما، انواع مختلفی دارند.

 

درب اتوماتیک شیشه ای

درب شیشه ای اتوماتیک یک نوع درب برقی است که از چند صفحه شیشه متحرک ساخته می‌شود. این درب‌ها می‌توانند بدون قاب اجرا شده و یا داخل یک فریم مستحکم قرار گیرند. همچنین به تجهیزاتی مانند چشم الکترونیک مجهز هستند تا بدون نیاز به دخالت دست، باز و بسته شوند. درب برقی شیشه‌ای مدل‌های مختلفی دارد و بنا بر نیاز مشتریان، می‌تواند در ابعاد متفاوتی طراحی شود. همچنین سرعت حرکت آن بر اساس میزان رفت‌وآمد، قابل تنظیم است. بزرگ‌ترین مزیت درب‌های شیشه‌ای برقی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. چرا که به طور خودکار بسته شده و از اتلاف گرما، جلوگیری می‌کنند.

 

انواع درب شیشه ای اتوماتیک

مدل‌های مختلفی از درب شیشه ای  وجود دارد که می‌توانید متناسب با کاربرد آن و بودجه خود، هر یک از آن‌ها را انتخاب نمایید. قیمت درب اتوماتیک شیشه ای به نوع موتور، فریم، شیشه و اپراتور آن بستگی دارد. اما مهم‌ترین نکته در تعیین مدل مورد نیاز شما، محل استفاده است. بر این اساس می‌توان تشخیص داد که از چه تجهیزاتی باید استفاده شود.

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی 

رایج‌ترین و پرکاربردترین انواع درب اتوماتیک، درب‌های کشویی هستند که داخل یک ریل افقی و فقط در یک راستا حرکت می‌کنند. بزرگ‌ترین مزیت این درب، امکان استفاده از آن در ورودی‌های کم‌عرض است؛ زیرا فضای بسیار کمی اشغال می‌کند. درب  ریلی می‌تواند از 1 تا 4 لنگه ساخته شود. اما نکته مهم در طراحی و اجرای آن، این است که به یک لت ثابت نیاز دارد تا بتواند پشت یا داخل آن قرار گیرد. این بخش ثابت می‌تواند از شیشه ساخته شده و یا قسمتی از دیوار باشد. همچنین می‌تواند همراه با قاب یا فریم لس باشد. اگر قصد استفاده از این نوع درب در فضاهایی پرتردد مانند بیمارستان یا درمانگاه را دارید، توصیه می‌کنیم نوع فریم‌دار آن را انتخاب کنید تا در اثر ضربه و برخورد، کمتر آسیب ببیند.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی 

این نوع درب مانند درب ریلی به صورت افقی حرکت می‌کند و برای مکان‌های پرتردد مناسب است؛ با این تفاوت که ورودی آن بیشتر از درب‌های کشویی باز می‌شود. این نوع درب قابلیت اجرا به هر دو شکل فریملس و همراه با قاب را دارد. درب اتوماتیک شیشه ای تمام تلسکوپی قابل باز شدن به هر دو سمت بوده و از 2 لته ثابت به همراه 4 لته متحرک ساخته می‌شود. در حالی که درب‌های نیمه تلسکوپی از 1 صفحه ثابت و 2 صفحه متحرک تشکیل می‌شود و فقط می‌تواند به یک سمت باز شود. این درب ظاهری زیبا و جذاب و در نتیجه، فروش بالایی دارد.

درب اتوماتیک شیشه ای لولایی (سویینگ )

این درب همانطور که از نام آن مشخص است، دارای یک لولا بوده و حول یک محور می‌چرخد. طراحی و ساخت درب شیشه‌ای اتوماتیک سوئینگ می‌تواند تک لنگه یا دو لنگه باشد و می‌تواند به گونه‌ای تنظیم شود که هر دو لنگه آن همزمان یا مستقل از هم باز و بسته شوند. در صورت تنظیم باز شدن لنگه‌ها به صورت مستقل، یک لنگه برای ورود و لنگه دیگر برای خروج افراد در نظر گرفته خواهد شد. قیمت درب شیشه‌ای برقی لولایی که برای مکان‌های با عرض ورودی کوچک مناسب است، به ضخامت شیشه مصرفی و رنگ آن بستگی دارد. البته می‌توان درب‌های سوئینگ قدیمی را با نصب یک اپراتور به درب اتوماتیک لولایی تبدیل کرد. در این صورت، هزینه تمام شده بسیار کمتر خواهد بود.

درب اتوماتیک شیشه ای خمیده یا نیم گرد ( کرو ) 

این درب که به درب اتوماتیک شیشه ای کرو نیز معروف است، ساختاری شبیه به درب کشویی دارد، با این تفاوت که لته‌ها دایره‌ای شکل بوده و در ریلی خمیده حرکت می‌کنند. به همین دلیل به نام درب اتوماتیک قوسی نیز شناخته می‌شود. این درب‌ها برای ساختمان‌های منحنی شکل یا ورودی‌هایی که در نبش خیابان قرار دارد، بسیار مناسبند. به دلیل اینکه کاربرد این نوع درب بیشتر برای محیط بیرونی ساختمان است، باید از جنس مقاومی باشد و در برابر رطوبت و تغییرات دما، ترک نخورد و زنگ نزند. به همین دلیل در ساخت آن از شیشه سکوریت نشکن و استیل ضدزنگ استفاده می‌شود. قیمت درب اتوماتیک خمیده از درب کشویی بالاتر بوده و امکان طراحی آن به صورت فریملس و با قاب وجود دارد.

درب اتوماتیک شیشه ای گردان ( ریولوینگ )

یکی دیگر از انواع درب شیشه ای ، درب چرخشی است که بهترین گزینه برای ورودی هتل‌ها و فروشگاه‌های لوکس به شمار می‌رود. قیمت درب شیشه‌ای گردان بسیار بالا است و مشتریان خاص خود را دارد؛ اما مزیت‌های آن هر کارفرمایی را مجاب خواهد کرد.

این درب تنها مدلی است که به طور همزمان هم باز خواهد بود و هم بسته! به همین دلیل میزان اتلاف انرژی محیط را به حداقل می‌رساند. در ساخت درب اتوماتیک چرخشی معمولا از 2 یا 3 باله استفاده می‌شود تا ورود و خروج افراد به طور همزمان و در دو جهت متفاوت انجام شود. همچنین می‌توان سرعت حرکت خودکار باله‌ها را بر اساس میزان رفت‌وآمد، تنظیم نمود. قیمت این نوع درب، به نوع موتور، ابعاد ورودی و همچنین اپراتور و نوع چشمی بستگی دارد.

درب اتوماتیک شیشه ای فولدینگ 

لته‌های این نوع درب از وسط به دو نیم شده و با نصب یک لولا، مانند آکاردئون جمع می‌شوند.

به همین دلیل فضای بسیار کمی اشغال کرده و برای مکان‌های پرتردد با عرض کم ورودی مانند بیمارستان، درمانگاه یا داروخانه، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

درب  شیشه ای آکاردئونی هم می‌تواند به صورت یکطرفه اجرا شده و هم به دو سمت باز شود؛

اما توجه داشته باشید که فریم آن باید بسیار مقاوم و در عین حال سبک باشد تا بتواند به سرعت باز و بسته شود.

 

قیمت درب  شیشه ای 

قیمت درب شیشه ای اتوماتیک به مدل درب، ابعاد آن، نوع موتور (دانکر، براشلس یا زغالی)، تعداد موتور مورد نیاز، برند اپراتور، ضخامت و متراژ شیشه، جنس شیشه و سنسور چشمی آن بستگی دارد. همچنین می‌توان امکاناتی مانند دستگاه کارتخوان یا سیستم شناسایی اثر انگشت را نیز به آن اضافه کرد که بر روی قیمت نهایی تاثیر خواهند داشت. جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره 55508710 تماس حاصل فرمایید.

و یا جهت مشاهده محصولات مربوطه به بخش فروش محصولات درب اتوماتیک شیشه ای مراجعه کنید 

بیشتر بدانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *